12/11/2012

aku tidak hebat dalam bercerita tetapi masih mempunyai keinginan berkongsi cerita. dan saat ini ku tatapi skrin dihadapan berkali-kali, tiada tindakan,hanya diam menatap sambil berfikir apa yang ingin ku lakukan.

AH!!! buang masa, terbazir begitu sahaja,dan situasi tu tak berlaku sekali dua,tapi berkali-kali. haha...
sejujurnya pelbagai kisah yang ingin ku catitkan, namun mindaku tak dapat merungkai ayat bicara, dan akhirnya hanya kebisuan menjadi jawapan

berubah hati dan pilihan? itu diri aku, seperti manusia lain juga,aku masih mencari diri sendiri, umur mula menjangkau 20, lama... terlalu lama kehidupan di dunia,dan aku masih belum dapat mengenali diriku sendiri,tapi ALHAMDULILLAH, jiwa aku tidak terlalu kosong, pengalaman... suatu perkara yang tak bisa diajar secara teori, tetapi beri kau satu kefahaman logika kehidupan, latih tubi menuju ke hadapan...

laluan hidup aku tak pernah merasa kekosongan, setiap langkah ada cerita dia sendiri. perlukah aku cerita? haha, x perlu kot, tapi jangan disalah ertikan pula, cuma aku bukanlah seorang yang bijak bercerita, keh keh keh, jadi sebelum aku terus membuang masa kalian, lebih baik aku berdiam bukan?

keseorangan?sunyi? ramai yang rasa perasaan tu, tak terkecuali aku, tapi sunyi aku lain, dan kesunyian mereka lain, mereka ada mak ayah, sahabat cuma xde pakwe/makwe ja, dan mereka berkata "sunyi?", lain kes pula, semua ada, cuma nak demand lebih yakni nak perhatian sentiasa, yang ini aku serius tak suka, menggedik ja, wakakap, dok kata orang ja aku ni, yang sunyi aku bila nak cerita...hehe

sunyi aku? hmmm, bagaimana ingin ku katakan,... sunyi itu macam lebih pula... aku sekadar rasa kosong, bukan kosong hati atau jiwa, tapi kosong seolah-olah tak tahu kehidupan seperti apa yang aku lalui, kurangnya pergaulan, duduk dirumah bersendirian, haha, kehidupan aku tak sama seperti kalian, yang punyai ibu ayah adik kakak yang bisa dijadikan teman bualan, kulihat insan lain berasa gembira bila berada di rumah sendiri, tapi aku terlalu sukar untuk merasai perasaan itu, melainkan bila aku penat melakukan aktiviti di luar rumah dan berharap dapat pulang segera sebab nak rehatkan badan. beberapa insan pernah bertanya aku sebelum ini? "tak nak cari keluarga asal?" jawapan aku sekadar mendiamkan diri,kerana hati aku berkata tak ingin, kenapa? biar aku sahaja yang tahu, dan mereka yang mendengar kataku pasti akan berpesan padaku " tak kira apa pun, mereka keluarga kandung kau, lahirkan kau ke dunia",haha,tak perlu diungkapkan, aku teramat faham akan perkara itu, tetapi kalian tidak berada di kasut burukku ini, tapi aku yakin semua ada hikmah, DIA yang menguasai hati aku, dan andai pilihan aku salah, aku yakin DIA akan ubah pilihan yang aku putuskan, lagipun aku seorang yang sering kali menurut suara hati XD

Tiada ulasan: