bangga sebab lulus XP

10 oktober 2012

tarikh aku amek ujian teori berkomputer jpj yang merupakan salah satu syarat untuk mendapatkan lesen memandu...
 hoho... kemain skema ayat aku
ahad lalu aku ikut ceramah, tentang apa? aku pun tak pasti sebab aku banyak kali tertidur waktu tu, hehe, tapi last minute of da ceramah aku ada gak lah fokus sikit, waktu tu bincang tentang ujian teori komputer, bila penceramah tu cakap, 
HABIS CEPAT BOLEH GAGAL (means minimun 30 min)
MARKAH LULUS 42, 41 KIRA GAGAL GAK, TIADA UNSUR SIMPATI
BAHAGIAN 1 PENGLIHATAN, BAHAGIAN 2 TANDA ISYARAT, 
BAHAGIAN 3 ADA 10 SOALAN TENTANG UNDANG-UNDANG, KEFAHAMAN DAN MACAM2 LAH.

bahagian 1 dan 2 tu kacang hijau je, tapi bahagian 3... 
fakta 1: aku seorang pelupa
fakta 2: bila aku panik satu kerja atau arahan pun x boleh masuk dalam otak aku

jadi waktu ceramah tu ada lah kami buat latihan jawab soalan, dan... semua jawapan kat bahagian 3 tu aku blank2, bila macam tu agak2 korang aku tak panik k haaa.... fuhh... kalau 7 soalan ok gak, salah semua, masih lulus, ini 10 soalan... huwaaaaa

sehari sebelum ujian....

malam tu aku nak belaja buku kuning memandu tu, tapi kurang sihat lak, kepala pening, sakit tekak dan demam, akhirnya buku tu aku bawa tido je, bukan aku baca hebat tak aku?

hari ujian...

jeng jeng jeng

dalam keadaan lemah, aku gagah kan diri dan paksa diri makan ubat walaupun tekak aku membangkang tindakan aku, aku siapkan adik pegi sekolah,dekat jam 8 aku free la, dpt kol bpa kna pegi hospital ada review doktor, kalau boleh sebelum jam 9... arghhh... aku belum siap lagi, bantu bapa sikit jam 8.15 bru dpt mandi, wahhh... dah lah aku nak demam, sejuk lak tu sebab semalam hujan ribut,dah siap2, dekat jam 8. 40 kami gerak pegi spital...nak membaca dalam kereta sikit, pakcik drebar lak bawa aku bercerita tanya macam2, panik aku mningkat 60%, dah sampai hospital dah jam 9.05 mnit cmtu, naseb ada abang sepupu handle urusan bapa,alhamdulillah... teman jap smbil bca sehelai dua lembar buku j,yg point utama,tgok jam... da jam 9.24, sabo2 ada lagi masa... tepat 9.30 aku minta tolong pakcik tadi hantar aku g pusat ujian, plan nak baca lagi, tapi dari bilik hospital sampai ke kereta pakcik bawa aku cakap,dalam kereta sambung lagi.... dengan kepala pening + panik + mulut berkumat kamit cakap " pakcik aku ada ujian ni, kalau gagal nak ulang, tu kena bayar tuuu.... dah lah pakcik tolonglah faham" (tapi aku cakap sendiri je, pakcik tu bukan dengar, mana la aku berani, aku kan pemalu penakut orangnya, hihi) dalam keadaan macam tu, tiba2 pakcik berhenti depan pasar dan suruh aku turun beli minyak kelapa asli, warghhh... panik meningkat 80% dah nie haaaa... dalam hati aku membebel2 sendiri, bila dah dapat minyak tu, aku terus g kereta, dalam otak aku cuma risau tentang ujian bila da sampai kereta aku lega sikit tapi tiba2 "PRANG!!!" pintu kereta yang aku buka kena langgar, nasib takda yang teruk, cuma aku rasa terkejut +takut dan rasa nak pucat pon ada... huuu... kan aku dah cakap, aku kalau panik susah, satu benda tak jalan...
aku senyap, pakcik tu masih tak berhenti bawa aku borak... dah sampai tempat ujian, aku tak dapat baca apa-apa melainkan sehelai dua yang kat hospital tu... aku pun apa lagi, berdoa dalam hati tanpa henti dari mula keluar kereta sampai lah duduk depan komputer tu....


jawab2, alhamdulillah semua mudah, takde lah yang susah sangat, sehelai dua yang aku baca tadi pun membantu juga rupanya, sekali lagi alhamdulillah... hehe

dah lepas jawab, masa panjang lagi, aku tak nak gagal sebab habis awal, aku ulang2 balik soalan tu, bila tinggal 5 minit, aku pon klik la YA, HANTAR

keputusan aku 44/50
skala lulus 42/50
yeay! aku pon diam2 senyum sendiri... ahiks....
TAHNIAH! ANDA LULUS


dengan senang hati aku tekan butang "KELUAR" kat skrin tu
koh koh koh
TERIMA KASIH ALLAH SEBAB MUDAHKAN UNTUK AKU 

bila dah dapat slip semua aku keluar, aku kawal perasaan aku,
cakap dalam hati
"ala... senangnya la bah tu, ndak heran kalau aku lulus, orang lain pon boleh lulus lah, tu pon mau hepi ka?"
selang beberapa minit, budak yang duduk sebelah aku time ujian, turun dengan tangan kosong tanpa slip, aku dengar dia bertelefon... aku tak dengar betul tapi yang pasti dia gtau orang yang dia tpon myatakan dia 
gagal... aku tak lah kejam sangat, tapi jujur aku x lah baik sangat sampai nak simpati atau sedih untuk dia, cuma lepas dengar tu, bangga aku datang balik,huha huha

"boleh tahan gak aku ni :P"
macam ni lah rupa aku waktu tu... muahaha
astaghfirullah... 

k lah... tu je... jadi jangan heran kalau aku hepi sangat sebab lulus ujian teori niiii... kui kui kui


3 ulasan:

ain myra berkata...

Tahniah2x .. Hehe

Jejaka Terhangat berkata...

tahniah2..esok bleh bawak JT jalan2 naik kete kan? =p

CeritaSekupang berkata...

tahniah2..