tiada pe yg istimewa, xyah baca lah

dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi pengasih

hri nie aq tol2 bermasalah aq rsa, untuk seketika aq rsa mcm putus asa sangat2... aq memang lemah sangat2.... semua orang nak kemajuan dalam hidup, tapi hari2ku membuatkan aq rsa tambah mundur... ok! skrang nie aq rasa mcm nak bgtau kat semua org akn hkikat yg telah lama aq simpan... namaku *********, aq dlhirkn pd 29 november 1992, aq bersyukur sebab dilahirkan tp kdang2 aq rsa lebih baik nsibku sma sperti bayi buangan yg smkin berlambak, krn aq dgn dorang tak jauh beza, cuma aq slmat dr kematian mcm tu selepas aq dibeli... hah! betul k dibeli...itulah yang diberitahu kat aq... arghhh... malas aq nak crita lbh pnjang... dah2... sepatutnya aq hnya mengadu kepada tuhanku,bukan benda2 camnie... ok! aku akui, aq memang sukar utk kekal dengan pendirian aq,kdang aq kata aq mampu berthan,kdang aq ptus asa sgt2 mcm org xda agama.... hidupku hnya dirumah, tnpa sebarang komunikasi dgn org, tp xdelah smpi xde komunikasi lgsung, wktu siang, smua org keja, tggl aq dan adik aku yg x mampu berbicara, jd ble cmtu aq pon curi2 guna laptop umah, aq mereka dunia ku sendiri, klu tak tentu aq da lma gila dan ikut kehendak mnusia yg tiada agama spt mbunuh diri. kat realiti, jiranku satu2nya insan utk aq berkomunikasi, ada gak org lain tp komunikasi skdr nak membeli brang j la, angguk2, geleng2, tnya2 ada brang ni tak? brp semua? mcm tu j lah... kat alam maya, skdr fb dan blog, tp 2 mende tu pon aq rsa mcm kat dunia aq sendri, kwan skolah da add tp lgsung xde bual k, borak k, tnya khbr k... dan hri nie aq rsa betul2 teruk apabila aq mrsakan diriku seolah2 da x pndai nak berkomunikasi, ble jln nak bli brg umah, aq yg slalu trun, spnjg aq mngorak lgkah, kat otak aq cuma berfikir, tol k cra jln aq nie? org xkn pelik gak k? aq senyum k? apa nak wat nie? nak tnduk k? nak naikkan pale k, tgan nie camne? nak ltak dlm poket, atau luruskan j, x yah gerak, atau gerakkn mcm org perbarisan tu cuma jgn agkt tggi sgt? mcm2 aq pk... smunya sbb aq tak reti nak bersikap mcm mna dhdpn orang... senyum??? kadang aq rsa tak taw da camne nak senyum, dan kdang2 gak aq xske tgok org senyum, knapeleh jd mcm tu??? aq ada cerita sndri.... adik aq pon dlu ok j, dia x berbicara tp prangai elok skit, skang trok sgt2, marah dia dtg tetibe,klu stkt marah xpe,ni hbis umah dia nak lempar ngan pecah,tmbh2 ngan bdan dia yg besar tu, sekali j dia tumpaskn aq, kdang2... hurmmmm... susah aq nak ckp.... lpas byk yg blaku, aq msih x fham... nape la aq x pndai mati2... da la hdup diselimuti hinaan, makian, dn macam2 la... air mata ni pon aq da benci, aq kata xnak nangis tp msih nak kuar... arghhhh... daplbgai cara aq nak tenangkn dn trus tbahkan dri, tp hri demi hari, smua cara2 tu da tak mampan utk aq...   hidup.... hmmm aq rsa aq ibarat mayat yg bernyawa.... dr dlu hgga hri nie, aq cma taw mnurut kata orang hggakan skrang, aq lgsung x taw apa yg aq nakkan... kosong... blank... blurr... hidup tnpa arah, skdr mngikut arhn.... hbungan dgn kluarga pon da macm mkin teruk... itu tol2 wat aq risau...klu aq pergi dr dunia nie, aq hrap sgt, sgt, sgt, sgt... mayat aq xkn dijumpai, klu xpon myat aq hncur k mcm terbkr tu...

6 ulasan:

nurul berkata...

adakah ni real??-)

hamba berkata...

bia ALLAH shj mengetahui. ia hnyalah coretan luahan sy

dRopPuc!noo™ berkata...

Salam..

Tabah ya.. saya tahu saya tak dapat nak tolong hamba.. Tapi percayalah, kita x boleh putus asa begitu sahaja. Allah hidupkan kita kenapa? Ada sebab munasababnya, bukan kita dihidupkan hanya untuk menyusahkan orang lain sahaja contohnya.

Saya percaya hamba dapat keluar dan berinteraksi dengan kawan2 di luar. Samakan taraf hamba dengan mereka. Kita semua sama. Tak ada yg lebih bgus daripada yang lain.
Cuba hamba berkawan dengan seeorang dahulu, kemudia lanjutkan dengan menambah kawan dari semasa ke semasa.

Saya ada di sini untuk hamba curahkan masalah ataw apa2. Saya sudi menjadi kawan hamba jika diperlukan.

La Tahzan. Ingat Allah sentiasa ada dengan kita. :)

fatinsyaz berkata...

sabar, Allah knows the best! wink3.. *peluk*

Bulan Bintang berkata...

emm. alangkah indah kalau adik bangkitkan rase ksh syg. dan buang lah rase benci. kita makin lame makin matang. jgn luar matang dalam x. its not nice ! hope adik jgn samekan kehidupan adik dgn org lain. *peace*

hamba berkata...

trima ksih.
sy x benci sesape,cuma sy rsa nak lari jauh dan memencilkan diri. sy pernah cuba utk mbangkitkan rasa kasih tp ia hnya usaha yg tiada hsil lalu mbuatkn sy btambah lemah. prasaan negatif tu cma dtg skali skala, alhamdulillah ALLAH masih membantu hamba lemah ini, DIA msih mberi akal yg waras utk sy trus tbahkn diri, mgkin bnar pe yg org kata, jiwa remaja terlalu mudah terjerumus dlm perkara yg tdak elok,tp insyALLAH, keyakinan sy msih brada d tmpt yg betul cuma thap keimanan yg trun naik mbuatkn sy skali skala kalah dgn hsutan syaitan yg ingin myesatkan.