AKU BENCI!!!

ehemmm...
siyes aku cakap aku benci kat kau, aku x suka ngan kau tapi kenapa kau selalu ada dlm hidup aku???
BENCI! BENCI! BENCI! TAW TAK

fuhhh... istighfar2...
______________________________________________________

OK! mungkin tol la pe org ckp, kdang benda yg kita x suka tu la yg slalu lekat ngan kita, tp benda yg kita suka sangat2 x pernah nak dekat ngan kita pon, tapi ALLAH da gitau da, mende yg kita x suka mungkin elok untuk kita n mende yg kita suka sangat2 lak mungkin bg kemudaratan utk kita, so fara pon cuba la pk positif dengan mende yg fara benci tu...ape???
kawan???
NOPE
haiwan???
NOPE
bopreng???
lg lah bukan
so ape k mende yg dibenci sgt tu kan...
hmmmm
MASALAH!!!
hehehe

tol pe... cube korang fikir, kat muka bumi nie, ade tak orang suke masalah??? grenti xde la kan, tp dlm hidup makhluk yg bergelar manusia, masalah memang xkan pernah lepas drpd kamus, lumrah dan diari seorang manusia

so kat sni fara nak pesan skit la, klu ada msalah, sabar j, tabahkan diri dan cari jlan penyelesaian dgn tnang jgn lak penyesalan yg mencengkam. nape fara cakap camtu, sbb fara pon x lepas dr msalah, so fara taw persaan org yg bmslh, frust sgt2 smpi rsa nak wat mende2 bodo cam bunuh diri...

mcm fara ckp mule2 tadi, mende yg kita x suka mgkin bg kita mnfaat. dlm masalah yg kita hdapi, ada gak hikmah dan manfaat yg tersirat iaitu melatih kita bersabar, berfikir myelesaikan masalah, mengajar kita erti ketabahan, dgn manfaat2 mcm tu, insyALLAH kita bleh manfaatkn utk msa depan... fikir-fikirkan

p/s: akhir2 nie, slalu sgt bca artikel ttg psgan sjenis, astaghfirullah

Tiada ulasan: